Wednesday, January 20, 2010

aku tahu tapi aku xnk bgtau..

kadang2 kita yang menulis ni bukan mencari popularati murahan yang akan membiarkan orang lebih mengenali kita..kita melakukan sesuata perkara atau membangkitkan sesuatu perkara bukan untuk menjadikan diri kita terkenal...kita bersuara dan bertanya bukan untuk menunjuk kita serba tahu...kerana kita adalah sebenarnya xserba tahu..
kenapa kita bersuara mengeluarkan pendapat??
adakah pendapat kita betul??
kenapa kita selalu bertanya??
bukankah suma orang patut sudah tahu apa yang aku tahu...bukankah suma orang mengerti apa yang aku fahami..betulkah aku dah tahu apa yang engkau tahu...betulkah aku dah faham apa yang engkau fahami..
hakikatnya tidak semua orang tahu apa yang aku tahu dan tidak semestinya aku tahu apa yang engkau tahu..kadang2 kita mendapat pengajaran yang sama tapi pemahaman yang berbeda..lain pemikiran lain fahamannya..
kenapa kita perlu ada egois apabila kita tahu..kenapa kita perlu meninggi diri bila kita faham..bukankah Allah sukakan orang yang merendah diri...
kesimpulan...
janganlah membodohkan atau mentertawakan orang yang bertanya..tidak semua orang tahu apa yang kita tahu dan apabila kita thu jgnlah kita tidak memberitahu...
matangkan diri kita, buangkan ego dan tinggi diri dalam diri kita..mencari kedamaian hati dalam memperbaiki diri yang penuh dengan low mentaliti..

No comments: