Monday, November 1, 2010

first impression is important?

salam.. tajuk saja orang putih nak tulis nya dalam bahasa melayu gak.. :)
aku sekarang ne tengah pening kepala macam mana la nak selesaikan masalah kawan aku sorang ne..
masalahnya begini, kawan aku sorang ne berkenan kat sorang minah ne, namun malang sekali minah ne bukanlah calon yang aku rasakan sesuai untuk dijodohkan dengan kawan ini di atas beberapa alasan dan tingkah laku si minah ne yang xberapa molek. (background terok la senang cerita). memandangkan aku kenal keluarga si laki ne dan kami dah pun berkawan agak lama jadi kebetulan aku terjumpa kakak si mamat ne.. aku pun borak2 la tanya mamat ne cmna sejak ada minah ne, dan tidak semena-mena si kakak ne menyatakan kat aku dia xberkenan kat minah ne, bukan dia saja mak mamat ne pun xberkenan kat minah ne.. aku pun tanya la pasai pa.. rupa-rupanya waktu mamat ne bawa minah ne p umh dia, minah ne xda adap sopan yang bagus. ''first impression'' dari keluarga mamat ne membuatkan mereka xberkenan kat minah ne yang macam bodoh sombong n berlagak xkena tempat..hahah pas2 aku pun tambah la story pasal background minah ne sebab aku yang bagi depa kenal dulu (sebelum aku tau perangai minah ne) sedikit sebanyak yang aku tau pasal minah ne.. aku rasa depa ne baru bercinta sebulan kot, aku tgk mamat ne dah habis duit banyak.. mau idaknya pantang cuti saja muncul di perlis ne.. bayangkan sehari kalo habis rm50 smggu 4 kali mai mau rm200 dah habis kat minah yang gila besi ne.. aku xkisah sangat kalo duit mamat ne habis and xkaco orang len, tapi yang xbesnya duitdia habis dia p pau mak n kak dia plak.. tambah dengan story buruk (sebab xjupa benda baik nk cerita) aku pasal minah ne bertambah la xsukanya family mamat ne pada minah ne.. jadi sekarang ne tugas aku adalah untuk menceritakan kisah nah ne pada kawan aku ne yang conform xmau percaya n xmau dengar nasihat aku sebab tgh kemaruk cinta. sekarang keadaan mamat ne n family dia pun dah kritkial gara-gara sorang minah bangan yang hanya suka-suka cinta di usia muda.. kalo dia serius aku suh saja member aku ne masuk minang, senang cerita..so bantuan diperlukan samada aku nk bertindak secara kurang ajar atau dengan jalan yang betul..

azid

No comments: