Friday, October 15, 2010

Mengapa dengan aku..?

di suatu ketika.

di suatu ketika aku bersendirian, 
sepi...lantas aku dibuai khayalan
khayalan yang membawa aku kembali berfikir sejenak..
apa yang telah aku lakukan, apa yang telah aku berikan..
Ya Allah, kadang-kadang terasa celaru di hati ini,
apakah ini yang aku dambakan di dunia yang singkat ini,
apakah ini yang aku ingin harungi dan idamkan selama ini..
apa yang yang aku miliki pasti akan pergi.
samada aku pergi atau apa yang aku miliki akan pergi hanya Allah jua yang Maha Mengetahui.
jadi adakah ini yang aku kejarkan..
adakah ini yang aku harapkan..
Ya Allah tatkala hati ini celaru, dibuai khayalan dunia
aku mohon KeampunanMU, 
aku rayu KerahmatanMU,
aku harapkan KerahmatanMU,
aku dahagakan Kasih & sayangMU,
jiwa, hati dan diri ini amat kerdil pada pandanganMU,
tangisan ini mungkinkah menjadi petunjuk MU Ya Allah..
petunjuk supaya aku sedar, aku terjaga dari dibuai khyalan dunia..
khayalan yang bisa hilang tiba-tiba atas kekuasan MU.
Ya Allah ketika kami menyendiri ini
di saat inilah kami kembali kepadaMU,
biarkanlah kami terus menyendiri jika dengan ini kami lebih hampir kepada MU
''Ya Allah kau lapangkan dada hati kami, kuatkan lah ingatan kami, bimbing lah kami kejalan yang benar, jalan yang engkau redhai, jadikan kami anak yang soleh & solehah, kurniakan kepada kami anak-anak yang soleh & solehah, Ya Allah kau murahkan rezeki kami, berikanlah kekuatan keatas setiap pekerjaan kami, Ya Allah ampun kan dosa kami, dosa kedua ibu bapa kami, dosa guru-guru kami, dosa kaum keluarga kami dan dosa seluruh umat islam. berikan kami kekuatan untuk melawan hawa nafsu kami, Ya Allah kami insan lemah kepadaMU jua kami memohon dan meminta''

azid
jumaat 15/10/10 10 pagi

No comments: